|
|
Ari Rahikkala
|
 |
Unreported loss of streaming in atomic read operation
Oct 1999 time: 07:19
|
|
Elämä on ruma, kaunis ja rakas
rikas, rämä mutta oma
rikas, rämä mutta oma
Älä jätä mua vielä tähän
jos jätät
niin jätä, olen lämmin ja pehmeä!
rikas, rämä mutta oma
rikas, rämä mutta oma
(satunnaisassosiaatiolla Stefun viimeisestä postista. Huom. muuten, Stefu, että äänestämällä jotakuta muuta voit hyvinkin päästä pälkähästä)
|
|
|  |
 |
|
Ari Rahikkala
|
 |
Unreported loss of streaming in atomic read operation
Oct 1999 time: 07:19
|
|
quote: Originally posted by kassiopeia
[Diogenes]Distro?[/Diogenes]
Minä olen atk-asioissa aika avuton. näin suhteellisesti. Hyvä kun osaan ISDNn tai Winukan asentaa suuremmitta kommelluksitta. Joku emolevyn muistinopeus tms. ei sano yhtikäs mitään.
|
Mies sanoo olevansa ATK-asioissa avuton ja sitten käyttää HTML-tagia ... Joka tapauksessa, distro = distribution, eli tavallaan versio. Tarkoittaa sitä että esimerkiksi minulla on Debian, ainoa oikea Linux (tunnetaan myös siitä että suuri osa sen ohjelmistoista on "yhä" tekstipohjaisia ja vaikeakäyttöisiä, ja siitä että apt on ainoa hyvä pakettimanageri koko Linux-maailmassa) kun taas hän haluaa asentaa Mandraken, tuon graaphislusereiden toisen vaihtoehdon Red Hatin jälieen.
quote:
Toisesta threadista, toiselta foorumilta;
K: Nukkuminen on tila jossa aivomme lepäävät. Kuitenkin, 'uni' ja unien näkeminen ovat ihan eri asioita. Kysymys kuuluu: Miksi sanotaan vaihetta, jossa ihminen näkee unia?
V: REM-uni? Onko? |
* seuraa muistista otettua tietoa, todenperäisyys epävarmaa, egoboostaus mielentilatrivialla varmaa *
Uni jaetaan kolmeen vaiheeseen: NREM- tai ortouni, jonka aikana aivotoiminta on hyvin hiljaista ja juuri mikään osa ruumiista ei liiku. Tänä aikana saatetaan joskus nähdä unia, joskin harvoin, ja ne ovat yleensä luonteeltaan aika loogisia ja järjellisiä. Unissakävely tapahtuu tässä tilassa. Se vaihe, jonka ajatellaan yleisesti olevan ainoa jossa ihminen näkee unia on REM-uni tai vilkeuni. Tässä tilassa silmät liikkuvat nopeasti luomien alla "Rapid Eye Movement" ja aivotoiminta on lähes samanlaista kuin valvetilassa, lukuunottamatta sitä että esim. primitiivisemmät näköhavaintoja tulkitsevat alueet eivät tarpeettomina toimi (korkeammat alueet, jotka tulkitsevat objekteja ja kokonaisuuksia tietomassojen sijaan, toimivat). Väliaivot estävät tässä tilassa tahdonalaisia impulsseja pääsemästä ruumiiseen, joten unissakävely ei onnistu. Sitäpaitsi REM-unen aikana nähdyt unet ovat näitä "perinteisen" epäloogisia, epäjatkuvia tai muuten vain järjettömiä unia, joten unissakävely saattaisi aiheuttaa muutenkin ongelmia jos yht'äkkiä yrittäisi hypätä lentämään.
Kolmas unitila, "täyteuni" on vireystilaltaan valveen ja REM-unen välissä ja siinä käydään univaiheiden välissä, nukahtamisen jälkeen ja luonnollisissa tilanteissa (i.e. ei kellonsoitto tai vastaava) ennen heräämistä. Muistaakseni unia ei tässä tilassa nähdä. Täyteuni on sitä mitä sen nimi sanoo; täytettä eri unitilojen välissä.
|
|
|  |
All times are GMT. The time now is 05:19. Apolyton Time is 00:19. |
top of page
|
| archivepost |
|
Forum Rules: