|
|  |
 |
|
Stefu
|
 |
CLOWNS WIT DA DOWNS 4 LIFE YO!
Jan 1970 time: 07:19
|
|
Kassi: Kiva että tykkäät. Skrivasin vähän eteenpäin.
Luku 1
"Sinä siis haluat että minä tapan itseni?"
"Ei, taas sinä olet käsittänyt väärin. Ekstinktionistinen liike ei vaadi ketään tappamaan itseään, mutta..."
"Te haluatte ihmiskunnan kuolevan sukupuuttoon, eikö? Anteeksi nyt vaan, mutta kyllähän tuo vähän itsetuhoiselta kuulostaa."
"Tuo nyt taas osoittaa ettet sinä olet kuunnellut. Minua etkä ketään meistä! Liikkeemme korkein päämäärä on kyllä ihmiskunnan sukupuuttoon kuoleminen, mutta kenenkään ei tarvitse kuolla ennen aikojaan. Jos kaikki ihmiset lopettaisivat lisääntymisen, niin lopulta ihmiskuntaa ei enää olisi."
"Saattaahan se noinkin olla, mutta mitenkä te sitten aiotte tämän sukupuuton saada aikaan?"
"No, kaikki liikkeen jäsenet ovat tietenkin vannoneet valan lisääntymisen lopettamisesta. Mitä sitten te muut teettekin, niin me emme enää kuormita kuolemamme jälkeen maapalloa!"
"Mutta kaikki ihmiset eivät tule lopettamaan lisääntymistä, siitä olen varma. Tämä tulee johtamaan lisääntymiskieltoon, eikö näin ole?"
"No, enpä usko että siihen asti joudutaan menemään. On kyllä totta että liikkeemme pyrkii ihmiskunnan sukupuuttoon. Kuitenkin, jo sekin että ihmisten määrä maapallolla laskisi huomattavasti antaisi maapallolle tilaisuuden hengittää. Edes liikkeen piirissä ei ole monta jotka uskovat että korkein päämäärä saavutetaan. Muutama fanaatikko on aina, mutta niinhän kaikissa liikkeissä. Ja sitä et voi kieltää että olisi parempi meille kaikille jos planeetallamme olisi vähemmän asukkeja."
"Entäs Rossavsky?"
"Yksi muutamasta fanaatikosta."
"Liikkeenne johtaja, kuitenkin."
"Median kruunaama johtaja. Media on aina ollut liikettä vastaan. Rossavskyn kaltaiset kiihkoilijat saavat julkisuutta, koska heitä käyttämällä voidaan tahrata koko liike."
"Voihan tuon näinkin nähdä. Silti, on vielä yksi kysymys mihin et ole vastannut. Miksi ihmiskunnan pitäisi kuolla sukupuuttoon?"
"Maailma kärsii. Luonto kärsii. Ihminen on maapallon syöpä, joka kasvaa ja levittyy, uhaten tuhota kaiken elämän. Ihminen on irrottanut itsensä lajina luonnosta ja nyt käy sotaa sitä vastaan, sotaa jonka valitettavasti olemme voittamassa. Siksi ihmisen pitää poistaa itsensä maapallolta. Vaihtoehto on, että ihminen tappaa koko maapallon itsensä sivussa. Voimme joko pelastaa maapallon tai tuhota sen - tässä vaiheessa näkisin, että vaihtoehtoja on jäljellä vain nämä."
"Jaa jaa. Ei se kuitenkaan todennäköiseltä näytä että liikkeenne saavuttaisi koskaan niin suurta kannatusta, että saisitte jotain aikaan."
"Maailma tulee näkemään."
Luku 2
"Vaihtoehtoja ei ole!"
"Maailma kärsii. Luonto kärsii. Entistä enemmän. Päivä päivältä entistä enemmän. Ihmiskunta on maapallon syöpä. Parasiittien heimo joka tuhoaa paratiisin. Ajaudumme kohti tuhoa. Tuhosta tulee pitkä ja tuskallinen. Sen jälkeen maa on taas autio ja tyhjä, eikä edes Jumalan henki liiku vetten päällä."
"Vaihtoehtoja ei ole. On vain yksi mahdollisuus. Ihmiskunnan tulee poistaa itsensä. Meidän tulee lopettaa lisääntyminen. Ei enää yhtään lisää ihmistä! Tämä sukupolvi olkoon viimeinen sukupolvi. Ja jos ei tämä, niin sitä seuraava. Itse olen lisääntymisen lopettamislupauksen tehnyt, ja sen olen myös pitänyt. Liikkeen jäsenet ovat tämän lupauksen myöskin tehneet."
"Tämä ei riitä! Niinkutsuttujen maltillisten mielestä meidän ei tulisi pakottaa ketään lopettamaan lisääntymistä. Mutta vaihtoehtoja ei, edelleenkään, ole. Orjuus ei kuollut ilman pakkovaltaa. Maailman pelastaminen vaatii riuskoja toimenpiteitä. Liike on jo vahva ja sen jäsenmäärä kasvaa. Jos haluamme ihmiskunnan kuolevan sukupuuttoon, on meidän otettava ohjat käsiimme itse."
"En tietenkään halua kenenkään ryhtyvän itse väkivaltaisuuksiin, itseään tai muita kohtaan. Sitä liike ei ole koskaan puoltanut. Mutta mitä tulee lainsäädäntöön, mitä tulee lisääntymisen estämiseen voimakeinoin, vaihtoehtoja ei ole. Liike on ollut kansalaisliike - siitä pitää muodostaa poliittinen liike. Me tulemme olemaan lääke, joka parantaa syöpään."
"Haluan näin ilmoittaa että minä, Vladimir Rossavsky, pyrin maamme johtajaksi. Toivon teidän vankkumattoman tukenne aatteemme viemiseksi loogiseen päätöspisteeseen."
"Sillä, nyt enemmän kuin koskaan, vaihtoehtoja ei ole."
Luku 3
"Sinä siis haluat, että minä tapan itseni?"
"Ei. Taas sinä olet käsittänyt väärin.
Kolmas luku tuottaa ongelmia. Nyt pitäisi olla siinä vaiheessa, että maailmassa on jo sukupuuttovaihde päällä - viimeinen sukupolvi, niin sanoaksemme. Neljäs ja viides luku ovat jo hyvin selvillä, mutta tässä tökkii. En vaan keksi miten sen voisi kuvata hyvin! Onko ideoita?
|
|
|  |
 |
|  |
 |
|
Kassiopeia
|
 |
Jyväskylä, Finland
Jul 2001 time: 07:19
|
|
Merellinen Arrakis... niin kai sitten, kai se on nähtävä ja näytettävä.
Ja kääntämättömät Dyyni-kirjat olisi kyllä hyvä lukea, tässä vaiheessa aion kyllä hankkia tuon Linnunradan käsikirjan liftareille englanniksi kunhan vain tilaisuus avautuu.
Vapaasti mukaillen:
quote:
"Eddies", Ford said, "in the space-time continuum".
"Oh", Arthur replied, "is he? Is he?" |
Olen nyt tilanteessa, jossa minulle kaiken järjen mukaan pitäisi tulla deja vu - tunne... aivan sama kappale, That's just the way it is, some things will never change..., sama kanava, sama vuorokaudenaika ja viikonpäivä, ja samat kaverit juttelemassa Suomithreadissa. 
Lienkö keksinyt itseaiheutetun ja tietoisen melkein deja vu'n.
*ei nuuskaa Rohtoa*
Tajuntani tuntuu olevan jo normaalistikin vähän liian laaja... se mahtuu nipin napin huoneen ovesta sisään.
|
|
|  |
 |
|
Kassiopeia
|
 |
Jyväskylä, Finland
Jul 2001 time: 07:19
|
|
Voin sanoa että Suomithreadin vaikutus egoni paisutukseen on suhteellisen vähäinen, vaikka toisin voisi olettaakin. Tietysti, minähän olen kaksi persoonaa samassa, Kassi ja Antti, ja Kassin ego on eri asia kuin Antin ego.
Kassin ego on suurestikin Suomithreadin varassa, kun taas Antin egon alueella Suomithreadi lukeutuu Kassin osuuteen Antin egosta, joka taas puolestaan on pieni.
Skitsoidi olen juu. Antti ja Kassikin jakautuvat prosentuaalisesti pienimpiin yksiköihin, on Romantikkoa, Kyynikkoa, Analysoijaa, Ajattelijaa, Koomikkoa, Kirjailijaa... kaikkia sopivissa suhteissa. Se, kuinka lähellä Anttia/Kassia sen hetkiset lukemat ovat, määräävät onko postailemassa Antti vai Kassi. Tästä voisi tehdä pienen kartoituksen, mutta luulisin että nyt postaamassa on Kassi.

|
|
|  |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 05:19. Apolyton Time is 00:19. |
top of page
|
| archivepost |
|
Forum Rules: