|
|
Ari Rahikkala
|
 |
Unreported loss of streaming in atomic read operation
Oct 1999 time: 07:21
|
|
Ei helevettiläinen (TM, jonka muuten satun omistamaan minä). Kuunnelkaa nyt te, onko tässä mitään kummallista vai ei: http://62.71.140.124:8080/cmx%20-%2...%20reversed.ogg
Last edited by Ari Rahikkala on 21-08-2002 at 01:06
|
|
|  |
 |
|  |
 |
|
Ari Rahikkala
|
 |
Unreported loss of streaming in atomic read operation
Oct 1999 time: 07:21
|
|
No, avaahan se vaan jollain audionkäsittelyohjelmalla. Saa kappaleen noukkia myös osoitteesta http://62.71.140.124:8080/cmx%20-%20saatana.ogg jos ei audionkäsittelyohjelmalla käsittely onnistu.
Siitä että mihin kohtaan hymiöt pitäisi tunkea... tietääkseni minkäänlaista todellista yleismaailmallista käytäntöä ei ole olemassakaan, tai jos on niin kukaan ei ole kertonut siitä minulle. Mutta itse laitan hymiöt ennen pistettä nimenomaan siksi että tunne kuuluu lauseeseen sen sisäisenä osana, ei vain jälkikäteen (itse asiassa katkon jälkeen) lisätty vihje siitä miten virke tulisi ymmärtää. Sillä, että mihin se kuuluu kielellisesti, ei ole merkitystä - aivan yhtä paljonhan se rikkoo kielioppia molemmissa tapauksissa. (ja itse asiassa se ei riko kielioppia lainkaan - eihän kielioppi välitä paskaakaan siitä, onko tekstin välissä kukkia vai mörköjä vai whatnot)
Sanoisin, että hymiön vaikutusalue saattaa joissain erikoistapauksissa myös riippua hyvinkin paljon siitä kummalle puolelle pistettä se on laitettu. Esim. kappaleiden lopussa: Ennen pistettä se on sidottu yhteen lauseeseen, pisteen jälkeen se on sidottu koko kappaleeseen. Jos taas hymiö on omassa kappaleessaan jossa ei ole muuta tekstiä, se luultavasti tarkoittaa sitä että edellisessä kappaleessa oli jokin piilotettu sukkeluus, jonka suuntaan hymiö vihjaa (ja näin helpottaa sen löytämistä). Tätä kylläkin käytetään harvoin.
Tärkein pointti kuitenkin on se, että hymiö on voimakkaasti sidoksissa virkkeeseensä. Siksipä on paras käyttää merkintätapaa jossa tämä sidos näkyy.
|
|
|  |
 |
|  |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 05:21. Apolyton Time is 00:21. |
top of page
|
| archivepost |
|