|
|  |
 |
|  |
 |
|  |
 |
|
Anodyne
|
 |
Being perverse is bad.
Jan 2001 time: 07:26
|
|
[QUOTE] Originally posted by Kassiopeia
[whinetystä]
Okei. Eli saimme HY2:n kokeet tänään.
Minulle rapsahtaa kurssista luultavasti kahdeksikko, vaikka kokeesta sainkin ysi miikan (esseestä täydet pisteet, rok).
Jaa miksikö? Koska arvosanaani vaikuttaa ensinnäkin kurssin suoritus, jonka kaikki tekivät tutkielman muodossa. Ei siinä mitään, mutta meidän piti tehdä tutkielmat pareittain. Ja minä en todellakaan ole parityöihmisiä, saan paljon parempaa tulosta aikaiseksi yksin. Tällä tutkielmalla on parityön luonteestaan huolimatta suhteettoman suuri vaikutus kurssiarvosanaan. Sain siitä siis M+.
Niin, ja vaikuttaahan kurssiarvosanaan myös tuntiaktiivisuus. Mutta sen mittaamismetodi opettajalla on lievästi sanottuna epäkelpo, eikä kuvasta todellisuutta yhtään mitenkään. Nimittäin, me saamme pyytää em. tutkielmia esitellessä puheenvuoroja, joissa esitämme kritiikkiä tutkielmista. Koska olen aivan tuhottoman huono antamaan yleensäkään minkäänlaista kritiikkiä (ainakin IRL-tilanteissa), viittasin vain tasan kerran koko kurssin aikana.
Sitten, meillä oli neljän ihmisen rykelmä joita opettaja oikein kiitteli viittaamisesta. Ainoa epäkohta tässä on että neljäs heistä sisällytti puheenvuoroihinsa enemmän asiaa kuin muut kolme yhteensä. Näiden muiden kolmen (tyttöjä, yllättäen) puheenvuorojen sanoma oli toistuvasti vain ja ainoastaan: "Tutkielma oli ihan hyvä, esittely oli selkeätä". Siinä kaikki. Tällä nollapanostuksella kai minäkin olisin saanut vähintään kympin kurssista, jos olisin vain jaksanut alentua samalle tasolle, puhumaan puutaheinää. Mutta tälle neljännelle annan vilpittömän kunnioitukseni, sen hän ansaitsee, hänen kritiikkinsä oli erittäin asiallista ja rakentavaa, ja hänen puheenvuoroissaan oli aina sisältöä ja paljon. Mutta nämä kolme muuta vain aukoivat suutaan ja päästivät sieltä ääntä, ja siitä hyvästä saavat korotusta koearvosanastaan. Helvetti.
Jos tätä ehdotetaan ensi kurssissa niin harkitsen kyllä pari kertaa ennen kuin otan ja suostun.
[/wh]
|
|
|  |
All times are GMT. The time now is 05:26. Apolyton Time is 00:26. |
top of page
|
| archivepost |
|
Forum Rules: