|
|  |
 |
|
Rasbelin

|
 |
Tampere (Tammerfors), Finland
Nov 1999 time: 07:18
|
|
quote: Originally posted by laurentius
Tuota Rasbelin, mistä irc-katkeroitumisesta sinä oikein puhut? |
Siitä kun katkeroiduit minulle ja Kassille irkissä #suomi-kanavasta, jonka jälkeen uudelleensynnytit #suomithreadi-kanavan.
quote: Tilanne taitaa olla ihan toisinpäin, sinä olet jostain syystä katkeroitunut Apolytonille. |
En ole enää. Sen vuoksi olen Plus-kannustusjäsen. IRC-palvelun tasosta ja hoidosta olen kuitenkin eriävällä kannalla: se on vieläkin muuta kuin perinteistä IRC-toimintaa (eikä tarvitse olla EFnet, QuakeNet, tms. iso verkko).
quote: Sinulle taidettiin antaa ymmärtää Apolytonin puolesta ettei moisia inisiöitä kaivata, projektissa josta sinut heitettiin pois. |
Osittain muistat oikein. Erosin moderaattoritehtävistäni, koska rupesi tuulemaan liikaa ja vitutti pahasti. Stella Polaris-projektissakin meillä oli tiimin sisäisiä ongelmia. Eli sain ja en saanut potkuja Apolla. Yhden PCR:n olen kuitenkin saanut Suomithreadistä. 
quote: Nyt se on kuitenkin toiminut ja parin vuoden ajan luotettavammin kuin CGN joten ihmettelinpä vain mitä me siellä enää teemme. |
Puoli vuotta on korkeintaan esiintynyt näitä ajoittaisia ongelmia. Olemme kuitenkin ratkaisemassa ne perustamalla täysin uuden palvelun, eli CivIRC:n.
quote: Jos sinulla on jotain kaunoja Apolytonia kohtaan ja lähdet täältä maanpakoon, älä odota että koko seurakunta jaksaa marssia kanssasi Egyptiin ja takaisin. |
En ole lähtemässä minnekään pakoon. Aion olla täällä jatkossakin. 
quote: Mitä miittien järkkäämiseen tulee niin asiat olisivat onnistuneet huomattavasti paremmin jos olisi ollut vain yksi tietty foorumi jossa niitä järjestetään. |
Toki. Tämä olisi voinut olla Suomithreadi tai Finnish Forum.
quote: Ja jos joku on tämän aloittanut niin se on sinun lapsellinen "pysytään tällä toisella foorumilla kun minäkin olen op ja moderaattori täällä"-whine. |
Missä olen sanonut, että tulee olla toisella foorumilla minun jonkun moderaattoristatuksen vuoksi? En missään. Tulkiset kyllä sangen voimakkaasti minun viestejä. Minun mielipiteet eivät perustu minun mihinkään ylläpitovastuisiin, vaan siihen, että minusta voi olla olemassa valinnanvapautta, eikä kumpikaan pulinapaikka tapa toinen toistaan. Ja IRC:n suhteen perusteluna tekniset seikat, kuin myös muut hyödyt. Siinä tosin perustellusti Kassin ja minun sekaannus asiaan vaikuttamassa mielipiteeseeni.
Minusta on hyvä, että tämä asia on käyty läpi, sillä en kaipaa mitään haudattuja koiria yhteisön tulevaisuuden kannalta. Jos Finnish Forum, CGN, StP/CGN IRC tai CivIRC ei miellytä tai kiinnosta, en ole pakottamassa käyttämään niitä. Haluan vain, että tämä jengi pysyisi koossa. Irkkaamisen osalta #suomi-kulttuurin jatkaminen on minusta suositeltavaa, kun se kerran nytkin on elävää. Foorumien osalta tehdään vaikka niin kuin nytkin, eli postataan niin kuin ennenkin. Tämä vain minun näkemykseni asiasta.
|
|
|  |
 |
|
ColdWizard
|
|
ColdWizard on apina!
|
|
|  |
 |
|
Andemagne
|
 |
Rovaniemi, Lappland, Finland
Dec 1999 time: 07:18
|
|
quote: Originally posted by Rasbelin
Ei. Retoriikkaan turvautuminen ja syiden etsiminen jostain aivan prinkkalsta ei ole sitä. |
missä kohtaa mie turvauduin retoriikkaan? ja turvautuisinko MIE! retorikkaan? millanen loukkaus.
quote: Mihin perustuu väite siitä, että Suomithreadi olisi kärsinyt Finnish Forumin vuoksi? Minusta tässä on kyse lähinnä Laurentiuksen IRC-katkeroitumisesta ja sinun miittikatkeroitumisesta, jota te sitten kanavoitte etsimällä syytä heti ensialkuun Finnish Forumin olemassaolosta. |
se perustuu siihen että niin on tapahtunut. esimerkki. jos miiteistä ois sovittu täälä tänne ois tullu enemmän posteja. mut ei sovittu täälä, niin postit meni FF:ään. ST menetti posteja, FF sai niitä. kuinka palijon selekiämmäksi tuo pittää sulle vielä tehä?
minun miitti katkeroituminen ei ole näkynyt kuin parissa viestissä. siinä viestissä missä mie siitä sulle kerroin sillo ku se tapahtu, ja nyt yhessä viestissä ku tästä on keskusteltu.
ja sielähän se syy on, FF:ssä. et sie muuten ois keksiny nimittää meiän Apo-miittiä CGN-miitiksi jos FF:ää ei ois ollu. mistä muualta sie oisit voinu tuommosta keksiä? kerro mulle.
quote: Teillä siis on jossain sisällä jotain minua vastaan. |
Ras, jatka vaan vainon harhaisena olemista, ANNA MENNÄ!
quote: Mutta minne katosi se tilastojen ja faktojen tutkiskelu? |
samaa vois kysyä sulta. "me" ollaan niin tehty jo, ookko sie?
quote: Miksi, oi miksi, on sitten Suomithreadin aktiivisuus laskenut?
Tässä joitakin arveluita:
- Stefun inttireissu karsi roimasti aktiivisuutta, koska häneltä ei tullut viestejä säännöllisesti.
- VJ/Tuome oli lakossa pariin eri otteeseen, jolloin hänenkin poissaolonsa vaikutti.
- Kassi on ollut poissa pitkiä aikoja mm. viime talvena ja tänä kesänä.
- Ari on välillä myös kirjoittanut vähän verrattuna joihinkin Kassin ja Arin kulta-aikoihin, jolloin savottatyyliin tuli roimasti viestejä.
- Laurentius on ollut passiivinen moneen otteeseen, Ignorance on vähentänyt viestien lähettämistä, Kristallin jutut ovat vähentyneet.
- Minäkin olen ollut paljon poissa.
- Anodyne katosi, joten yksi suhteellisen aktiivinen apottaja vähemmän.
- Evil, evil Finland-threadin kaltaisia huomiota herättäviä juttuja ei ole ollut pitkään aikaan. Kuka tänne eksyisi, kun ei kukaan tunne meitä? Urkki on onneksi tullut, mutta hän onkin tullut Finnish Forumin ansiosta. Uusia immeisiä ei ole valitettavasti tullut mukaan sitten Laurentiuksen, jos Apon kautta tulleet otetaan huomioon. |
sulla jäi listasta yks pois, Finnish Foorum on tullu imemään sen posteja.
ST:llä on muutenki hilijasta ja sit vielä jonku pittää tulla ja perustaa uus foorumi asialle, että ihimiset vois spämmätä sinne eikä ST:hen.
quote: Kuinka sinusta tämä yhteisö on sitten jakautunut? Vieläkään ei ole tapahtunut mitään jakoa. Toiminta pyörii aivan kuten ennen Finnish Forumin tuloa. |
osa posteista mennee ST:hen, osa FF:ää, selevä jako on olemasa.
quote: Yksi suurimmista ongelmista oli kylläkin ihmisten leväperäiset osallistumisilmoittautumiset ja -varmistukset. |
mielen kiinotoinen lause. "yksi suurimmista" viittaa siihen että syitä olisi monta ja sit "kylläkin" viittaa siihen että tämä yks syy rajaisi pois kaikki muut syyt.
quote: Logiikka: CGN:än järjestämä miitti = CGN-miitti, ACS:än järjestämä miitti = ACS-miitti. Minusta erittäin yksinkertaista. ACS-miittien järkkääminen ei tuntunut onnistuvan ennen Finnish Forumin tuloa, jolloin sitten miitattiin 3 kertaa. Turhaan rupeat hiiltymään minulle. Jos se sinua loukkasi, niin olisit sanonut siitä ajoissa. Oltaisiin vaikka sitten pidetty "Sivistysmiitti" tai jokin muu hyvä nimitys. |
sie vääristelet asiaa.
se oli Apo-miitti joka järijestettiin FF:n kautta, ku jokku ihimiset vei sen keskustelun sinne. ja sit sie yrität tuommosella "logiikalla" muuttaa asiaa. mie aattelin että se on Apo-miitti ku sitä Apon porukalla/porukalle järijestetään. sit joku petturi tulee ja muuttaa sen nimen.....
emmie ois CGN-miittiin tullu, miksi oisin?
ja mie sanoin sillo asiasta sulle, sie vaan näyttelit kieltä ja muuta. EI, kyllä sie oot oikia henkilö jolle tässä pitää hiiltyä. miksi sitä pitäs kuttua "Sivistys"-miitiksi ku se oli kerran Apo-miitti.
miittien järkkääminen Apolla ei onnistunut ku ihimisillä ei ollu oikiasti tahtoa siihen. mikä tekis FF:stä yhtäkkiä niin erikoisen että ihimisten pitäs päästä toisiaan tappaamaan?
quote: Onko kyse siitä, että minusta tuntuu päähän potkitulta minun ajamien asioiden ollessa vastatuulessa? Ei. Kyse on siitä, että tässä nyt Stefu, Laurentius ja sinä teilaatte turhaan ja omilla jutuillanne edistätte oikean jaon tapahtumista. Kaikki oli hyvin kunnes rupesitte kehittelemään jotain jakaantumisteorioita, koska olette olleet tyytymättömiä. Ensimmäinen merkki siitä oli Laurentiuksen IRC-kapinointi. |
"oikean jaon tapahtumista". huomakko nyt sieki alat myöntämään sen.
|
|
|  |
 |
|  |
 |
|  |
 |
|  |
 |
|  |
 |
|
laurentius
|
 |
Helsinki, Finland
Jun 2001 time: 07:18
|
|
No ehkä on syytä välillä postata jotain hieman kevyempääkin ja samalal nostaa Apolytonin ainoa, oikea ja alkuperäinen ST takaisin etusivulle...
Kuuliko kukaan siitä miehestä jolle ilmestyi Jeesuksen kuva paistettuun kalapuikkoon? Mä en millään löydä linkkiä tähän....uutiseen. Se varmaan aikoo nyt säilyttää sen 10 vuotta ja sitten pyytää 50 000 taalaa siitä Ebayssä.
Lisää Jessestä:
Jeesuksen ensimmäinen tv-haastattelu
Pitkän mediahiljaisuuden jälkeen Jeesus on myöntänyt erikoishaastattelun televisioon. Haastattelun ensiesitys on pitkänäperjantaina, mutta Kysyn vaan voi maagisesti esittää haastattelunauhan sisällön jo nyt.
Toimittaja: ...Wau, olipa hienoja mainoksia! Tervetuloa takaisin mainoskatkolta 4Pop-ohjelmamme pariin. Tämän illan vieraamme on katsojille tuttu monesta yhteydestä: hän oli keskeisiä päähenkilöitä Raamatussa, ja me olemme usein nähneet hänet kuumehoureisissa näyissämme. Hän on vaikuttanut laajasti länsimaiseen taiteeseen ja kulttuuriin. Lisäksi hänellä on valta päättää kohtalostamme kuoleman jälkeen. Jeesus Kristus, tervetuloa.
Jeesus: Kiitos! On hauska olla täällä.
Toimittaja: Ilo saada sinut vieraaksemme näin pääsiäisen kunniaksi. Sinä näytät upealta.
Jeesus: Kiitos. Ellei sitten... Hetkinen! Yritätkö sinä iskeä minua?
Toimittaja: Hah, olet yhtä hauska kuin aina! Mutta oikeasti. Näytät hyvältä. Laukaisenpa heti kysymyksen, joka on varmasti katsojia askarruttanut. Mitä olet viime aikoina puuhaillut? Olet antanut viime kahden tuhannen vuoden aikana hyvin säästeliäästi haastatteluja mediassa, ellei lasketa sitä Alibille myöntämääsi haastattelua vuonna 1984.
Jeesus: Joo, mutta täytyy muistaa, että en minä ihan hiljaiseloa ole viettänyt. Minä esiinnyn ihmisille mieluummin näyissä, ja sanon jotain käsittämätöntä, kuten: "Pahuuden siemenestä kylvää hyvä malka silmään" ja "Rahasta lähimmäistäsi enemmän kuin itseäsi". Ihmiset kokevat sen hyvin hämmentävänä, minä puolestani hauskana.
Toimittaja: Hah-haa! Hauska juttu!
Jeesus: Eikös vaan? Mutta vakavasti - mitäkö olen viime aikoina puuhaillut? Aika hiljaiseloa olen vietellyt, lataillut akkuja, miettinyt mitä tekisin seuraavaksi. Viime viikolla tuomitsin koko Kanadan kansan kadotukseen. Ja sen sellaista. Olen ottanut aika lailla päivä kerrallaan. Tiedäthän.
Toimittaja: Minun täytyy puhua tästä: Viimeksi kun olit julkisuudessa, siitä nousi aikamoinen häly...
Jeesus: Niin, joo, se ristiinnaulitsemiskohu! Mikä sotku siitä tulikaan... Ja se alkoi vain polttaripilana! Jeesus sentään! (Minusta on kiva sanoa noin.) Hävettää vieläkin vähän muistella sitä... Siinä on niin monia juttuja, joita on ymmärretty mediassa aika väärin.
Toimittaja: Ihanko tosi? Mitä muka?
Jeesus: No siis se koko juttu, oikeastaan. Se on kulkenut kai niin monen filtterin läpi, että se versio tapahtumista, mikä päätyi Raamattuun, on kyllä minusta aivan tunnistamaton!
Toimittaja: Jaa-jaa.
Jeesus: Siis ensinnäkin tärkein väärinkäsitys on, että...
Toimittaja: Anteeksi, tuottaja viittilöi minulle, että nyt olisi aika kuulla pari sanaa sponsoreiltamme. Arvoisat naiset ja herrat, studiossamme tänään Jeesus Kristus. Jatkamme näiden mainosten jälkeen!
-------------
Toimittaja: Tervetuloa takaisin! Siinä oli jälleen tiedotuksia sponsoreiltamme. Luultavasti heidän tuotteitaan kannattaa ostaa. Seurassamme täällä studiossa on edelleen Jeesus Kristus. Puhutaan vähän ajankohtaisista asioista. Oletko seurannut kanavallamme esitettävän tosi-tv-ohjelma Miljonääri-Jussin synnyttämää mediakohua?
Jeesus: Tuota... Pari kertaa olen katsonut sivusilmällä. Mutta en minä sellaisia ohjelmia katso... En edes tiedä, ketä siinä on. Paitsi ehkä Funi... Ja Karin... Ja ne muut.
Toimittaja: Ovatko nuorten tekemät päätökset mielestäsi oikeita?
Jeesus: No... Minähän olen jotain sanonut niistä ensimmäisten kivien heittämisestä.
Toimittaja: Ai jaa. No mitä?
Jeesus: Ei mitään. Unohda. Se onkin ihan tyhmä juttu. Minä sanoin nuorena kaikkea tyhmää. Kai silloin luulee tietävänsä kaiken... Pointtini on kuitenkin se, että se Miljonääri-Jussi on vain harmitonta viihdettä, ihan niin kuin formulat, Idolsit ja Kysyn vaan. Viihteen voi jättää omaan arvoonsa, jos ei pidä siitä. Television voi aina sulkea, jos se ei miellytä. Sitä varten on kaukosäätimessä nykyään ihan oma erillinen nappulakin.
Toimittaja: Niinkö?
Jeesus: Se on yleensä punainen.
Toimittaja: Millaisia pääsiäisenviettosuunnitelmia sinulla on, Jeesus?
Jeesus: Ihan hissuksiin on tarkoitus olla. Pääsiäisestä on minulla vähän huonoja muistoja. Itse asiassa... olisiko nyt mahdollista, että palaisimme vähän niihin väärinkäsityksiin, joita pääsiäisesta liikkuu?
Toimittaja: Kerro ihmeessä, niin minun ei tarvitse keksiä kysymyksiä.
Jeesus: Ensinnäkin: Viimeisellä ehtoollisella oli tarjolla kalapuikkoja, mutta niitä ei ole näkynyt aiheesta tehdyissä maalauksissa. Toisekseen: Minua ei ristiinnaulittu ristille, vaan hakaristille. Ja kolmanneksi: Muistaakseni en missään kohtaa Raamattua ole kehottanut ihmisiä pukeutumaan noidiksi ja syömään suklaamunia pääsiäisenä.
Toimittaja: Mielenkiintoista.
Jeesus: Nämä asiat ovat kaivelleet minua pitkään. On hyvä saada ne pois mielestä. On kuin kivi lankeaa sydämeltä.
Toimittaja: Onko vielä muuta?
Jeesus: No siis se vielä, että minä olisin kuollut ja herännyt henkiin... Eikö ole aika paksua? Ja se juttu elää vieläkin! Mikähän siinä on? Kai ihmiset vain haluavat uskoa... Mutta ehkemme mene siihen. Se on kai tarinassani aika epäolennaista.
Toimittaja: Jep jep. Mutta hei, meidän aikamme alkaa loppua.
Jeesus, millaisia suunnitelmia sinulla on lähiajoiksi? Joitakin uusia jännittäviä produktioita? Tv-sarjoja, ehkä?
Jeesus: No, kaikkea on kyllä vireillä. Jos sallit, niin mainostaisin kesäksi televisioon tulossa olevaa tosi-tv-sarjaani.
Toimittaja: No, nopeasti sitten. Tuottaja viittilöi tuolla jo.
Jeesus: Okei. Eli kyseessä on ihan uusi konsepti, jota ehkä aiotaan viedä maailmallekin. Ajatus on se, että me kokoamme ranskalaiseen linnaan kaksitoista opetuslasta, jotka taistelevat erilaisia jännittäviä kiusauksia vastaan, kuten karkkipussin syömistä ja alastomien naisten himoitsemista. Ensimmäisessä jaksossa opetuslapset kilpailevat siitä, kuka onnistuu parhaiten vastustamaan houkutusta himoita naapurin karjaa. Ja joka viikko minä tuomitsen yhden heistä kadotukseen. Kunnes jäljellä on vain yksi.
Toimittaja: Ja mitä hän voittaa?
Jeesus: En nyt viitsi paljastaa kaikkea, mutta sanotaanko että sanaparit "ikuinen paratiisi" ja "sata neitsyttä" voivat ohjata ajatuksia oikeaan suuntaan...
Toimittaja: Kuulostaa jännittävältä.
Jeesus: Olen tosi kiitollinen tuotantoyhtiölleni. He ovat tehneet hienoa työtä, ja ohjelma on hienon näköinen. Se kannattaa katsoa. Nelosella tiistaisin kello 19.
Toimittaja: Selvä. Tässä alkaakin olla kaikki tältä illalta...
Jeesus: Nyt jo? Mutta minulla olisi vielä erittäin tärkeä viesti ihmiskunnalle Jumalalt...
Toimittaja: Pahoittelen, mutta aikamme on jo mennyt. Kiitän paljon täästä haastattelusta, Jeesus, ja toivotan sinulle onnea tulevissa projekteissasi.
Jeesus: Kiitos. (Itsekseen Runkkari.

|
|
|  |
 |
|
laurentius
|
 |
Helsinki, Finland
Jun 2001 time: 07:18
|
|
Muistatte oikein, kyse on ranskalaisesta seikkailusarjasta muistaakseni nimeltään "linnoitus". Oli muuten aika siisti sarja!
Last edited by laurentius on 27-11-2004 at 04:36
|
|
|  |
All times are GMT. The time now is 05:18. Apolyton Time is 00:18. |
top of page
|
| archivepost |
|
Forum Rules: