|
|  |
 |
|  |
 |
|  |
 |
|
Ari Rahikkala
|
 |
Unreported loss of streaming in atomic read operation
Oct 1999 time: 07:14
|
|
Heii, kaikki kertovat taas omista tietokoneistaan.
500 Mhz AMD K6-2
64+256 M keskusmuisti
15 " (minkä heveletin takia näyttöjen koko mitataan tuumissa?) näyttöruutu
SB16 (luultavasti maailmassa on enemmän SBkuustoistasia kuin MacDonaldseja...)
Ati Mach64 (oik. jokin muu ati, machkuusnepana sen kaikki ymmärtävät paitsi Windows ME joka ei suostu sitä ymmärtämään laisinkaan)
Jonkinnopeuksinen tavallinen CD-rom-asema ja levykeasema
4 G + 10 G kovalevyt, partitioitu niin rankasti etten enää muista kuinka monessa osassa ovat...
Lucentin 56k winmodeemi, toimii onneksi Linuxinkin puolelta oikeilla ajureilla... harmi vain, ettei talossa ole puhelinyhteyksiä 
Käyttöjärjestelmä taas on aivan oma tarinansa. Nimittäin. Minullahan on aika pitkään ollut ekslusiivisesti käytössä Debian Linux, Stable 2.2.19rev3 (tai miten lie se kirjoitettaisiinkaan oikein, kyllä asian osaavat tuosta näkevät kaiken tarvitsemansa), mutta kun siinä on eräs vika. SVGAlib ei pyöri, tai ainakaan minä en ole saanut sitä pyörimään, ATI:n mach64-näyttökortilla. X pyörii. Harmi vain että X kaatuilee enemmän kuin Windows Netscapella, mikä on siis aivan tarpeeksi kotikäyttäjälle. Sitäpaitsi X, tai sitten Dosemu, en jaksa arvella kumpi, ottaa näppäimistön niin hauskasti haltuunsa että konetta ei saa muuten kuin kirveellä tai reset-nappulalla takaisin pyörimään. Tai kyllähän sen saisi pyörimään jos olisi lisäterminaali mutta kun sellaisia ei oikein meillä "kotikäyttäjillä" ole.
Niinpä, kun olen liian laiska etsiäkseni tiedon siitä mitkä kaikki kirjastot kautta muut systeemit pitää hankkia jotta saa käännettyä kernelin jossa olisi maaginen sysrq-näppäin (i.e. menee läpi aina, voi tappaa mitä prosesseja vain huvittaa, syncata, unmountata, rebootata jne vaikka kuinka olisi Dosemu tai X ottanut näppäimistön haltuunsa) sekä koska veljet painostivat niin minä ajattelin asentaa Windowsin takaisin. Dualbootiksi. "Lainasin" Windows ME:n rompun, partitioin vähäsen lisää saadakseni sille tilaa, tuhosin siinä sivussa Linuxin /var-hakemiston saaden asiat melko taitavan pyörimättömään kuntoon ja lähdin asentamaan. Kolmannella uudelleenkäynnistämisellä sen asentamisen aikana aloin vähitellen muistamaan miksi olin alunperin siirtynytkään Linuxille. Sitten kun kävi ilmi että Windows ei suostu millään tajuamaan näyttökorttiani, tajusin miksi olin vannonut etten koskaan palaa takaisin (minähän pidän valani aika harvoin vaikka tiedänkin että se on epäterveellistä). Nyt siis tietokoneeni on sellaisessa hauskan frigidissä tilassa että Linux kaatuu käynnistymisvaiheessa koska se koettaa etsiä /var-ista jotain mitä siellä ei ole ja Windows taas ei suostu menemään pitemmälle kuin 640x480x16 väriä-tilaan koska se ei tajua näyttökorttiani.
Ihan vaan tiedoksenne, uskoisin että seuraava asia minkä teen on joko tietokoneen vieminen kaatopaikalle tai sitten... Niin, voisihan sitä katsoa saako extkolmosen pyörimään Linuxissa, ja sehän on hauskaa tutkia ne kaikki systeemit jotta saa kernelin käännettyä, ja midi-tuenkin minä varmaan saan häkkäiltyä toimimaan, ja, ja, ja, sittenhän voi kokeilla miltä maistuu Debian testing...
(juu kyllä. Nykyisin käytän tietokonettani enemmän "värkkäämiseen" kuin pelaamiseen. Se on eräänlainen harrikka.)
Minkä hevletin takia minun viesteissä täällä ei ole enää järjen häivääkään?
|
|
|  |
 |
|  |
 |
|
Kassiopeia
|
 |
Jyväskylä, Finland
Jul 2001 time: 07:14
|
|
LightEningin gigapitkästä viestistä meni ohitse noin, sanoisinko, 90 prosenttia. Lyhyemmästä minun hilseeni ylitti kauniilla triplavoltilla noin puolet.
Minun nuhikseni pahin ongelma on äänikortin puute, tai ei oikeastaan puute vaan se että kun viimeksi asensin Windowsin uudelleen, kortin ajurit katosivat eikä niitä sen koommin nähty. Internetin ajurit eivät tunnu auttavan, eikä IRQ-DMA -sekoilut auta ollenkaan.
Toinen ongelma on se, että kaikki komponentint on integroitu. Toisin sanoen, se ATI Rage Pro 4 megalla lähtee irti vain sillä pahamaineisella kirveellä jos silläkään.
Koetimme asentaa kaverin vanhaa Voodoota sisään, mutta Winkka ei sulattanut sitä.
Em. syistä johtuen olen suunnitellut dumppaavani lootani ja hommaavani sisukset CD-asemaa ja levykeasemaa lukuunottamatta suoraan Vilppulan kaatopaikalle. Näytön jätän, minun on kaksi tuumaa pitempi kuin LightEningin (pun intended, jos joku ei sitä poiminut), samaten uuden ISDN-sovittimen. Hiiri on state-of-the-art, ja se onkin ainoa toimiva komponentti järjestelmässäni (koputtaa puuta).
|
|
|  |
 |
|  |
 |
|  |
 |
|
Ari Rahikkala
|
 |
Unreported loss of streaming in atomic read operation
Oct 1999 time: 07:14
|
|
kass: Se on kylläkin "vaikken sitä kiinni saa" eikä "enkä sitä kiinni saa".
Ai että. On teillä aikaa kaikkeen, kun voitte Civiäkin pelata. Minulla menee kaiket päivät netteilyyn ja kävelemiseen.
Höh... unohdin sen kaikista tärkeimmän asian. Oli ököpäivä tänään. Oli hauskaa. Kurkku on vain hieman kipeänä laulamisesta...
Last edited by Ari Rahikkala on 15-11-2001 at 17:42
|
|
|  |
All times are GMT. The time now is 05:14. Apolyton Time is 00:14. |
top of page
|
| archivepost |
|
Forum Rules: