|
|  |
 |
|  |
 |
|  |
 |
|  |
 |
|
Jaguar
|
 |
Montgomery County, MD
Apr 2000 time: 00:27
|
|
Journalistiliiton uudet työehtosopimukset on sitten hyväksytty, kuten kaikki aikaansa seuraavat nuoret jo tietävätkin. Liksaa tuli hiven lisää, mutta mitä siitä, kun verot vievät kaiken.
Korotukset noudattavat aika tarkkaan yleistä työmarkkinalinjaa. Eli lisää tuli 1,8 prosenttia tai 180 markkaa, kumpi nyt sitten likimpää liippaa.
Muuten uusi Tes-sopimus on kuulemma - liiton puheenjohtaja Lainetta lainatakseni - "tasa-arvoa ja matalapalkka-alojen positiivista kehitystä edistävä". Ja mikäpä minä olen Lainetta vastaan väittämään. Tessistä todella löytyvät korjauserät niin nais- kuin matalapalkka-alojen avittamiseen, mutta meille nuo eivät kuulemma paljon vaikuta, kun ollaan jo niin tasa-arvoisia ja hyväpalkkaisia.
Uusia hommiin pyrkijöitä kiinnostavat varmasti harjoittelijapalkat. Tes kohteleekin nörttejä hyvin, sillä uudet harjoitelijapalkat ovat keskimäärin 3,3 prosenttia vanhoja korkeammat.
Uudet harjoittelijapalkat näkyvät alla- (tai päällä, miten Jorkki nyt taittaakin) olevista taulukoista. Jos jollekin niin mieletön mäsis käy, että töitä saa, kannattaa tarkistaa, etteivät firman palkkataulukot ole vuodelta 12 jKr.
Muut palkkataulukot ja uusi TES-sopimus löytyvät multa. Leyhyttelen niitä mielelläni kaikille kiinnostuneille. Ja sitten. Kauan odotettu opiskelijajäsenyys on kohta totta. Asian käytännön toteuttamisesta järjestetään kuulemistilaisuus 23.10 Hotelli Cumuluksessa. Mukaan pääsee mun ja Jorkin lisäksi 23 onnellista. Jorkki lienee tätä luettaessa jo pannut lapun taululle ja se on varmasti täynnä nimiäkin.
Opiskelijajäsenyyden käytännön toteuttaminen aloitetaan heti, kunhan meille selviää, mitä tehdään. Eli hieman vielä kärsivällisyyttä!
Nämä tällä erää. Keep on truckin!

|
|
|  |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 05:27. Apolyton Time is 00:27. |
top of page
|
| archivepost |
|
Forum Rules: