|
|  |
 |
|
Provost Harrison
|
 |
The farce is strong with this one.
Feb 2000 time: 05:16
|
|
Hau hau vain kaikille, minä olen puolivuotias englanninspringerinuorukainen Rowntree Pure Chocolate, paremmin tunnettu Prinsessana (tai Ruususena, tai Linnakkona, tai Fasuna, tai...). Mami kyllä tuppaa välillä vähän tuumimaan tarkemmin sitä, että voineeko minua nyt lainkaan prinsessaksi kutsua, mutta olenhan kotoisinkin monarkian ja kuninkaallisten luvatusta maasta, lahden tuolta puolen (Ruotsi). Tarkemmin sanottuna synnyin Rowntree-kennelissä kasvattajani Ulla Larssonin huomassa, äitini Berthan (Mompesson Sweet Liberty) ja isäni Simonin (Whisborne Angus Og) rakkauden hedelmänä. Suomeen saavuin tämän vuoden toukokuussa yhden virallisen omistajani avituksella. Veerasta, näiden sivujen ylläpitäjästä, tuli kuitenkin mamini ensimmäisestä näkökontaktistamme alkaen, eikä syyttä, enpä toistaiseksi yhtäkään yötä ole mahdollisuuksien mukaan missannut hänen jalkopäästään tai sängyn alta. Me olemme erottamattomat!
Luonteeltani olen varsin eläväinen, taipuisa, pehmeä ja hyvin leikkisä. Ja minä myös olen springeri isolla S:llä; rakastan ehdottomasti yli kaiken noutamista ja uimista. Mami (tai pikemminkin minä itse) onkin muokannut minusta taitavan noutajan ja mietiskelee, kun ei damien ja muiden sellaisten haulle meillä oikein sen konkreettisempaa käyttötarkoitusta löydy.
Eniten harjoittelemme kuitenkin mitä moninaisimpia tokojuttuja ja temppuja - naksutellen. Joskus naksuun ja maksuun riittää pelkkä takamuksen heilatus pari milliä vasempaan, joskus taas saan suorittaa kunnon liikeketjuja ennen kuin kuuluu se maaginen ääni.
Agilityä treenasin loppukesän ja syksyn tutun kaveriporukan seurassa. Kesällä tuli myös otettua kunnolla tuntumaa verijäljestykseen nuuskuttamalla 50-100 metrin pituisia jälkiä. Myös pentuluokkia, näyttelyturistivierailuja ja mätsäreitä on yhteensä tullut koluttua ihan sievä summa, kahdeksan kipaletta. Ja ajoittain todella upeallakin menestyksellä kehiä kiertäen.
Näillä sivuilla voit tutustua enemmän tai vähemmän vakavamielisiin faktoihini, suureen sukuuni, edustamaani rotuun, lukuisiin kuviini tai tsekata yleistä koira-asiaa. Jopa karvaiset kämppikseni, Rumba, Enni, Ruusu, Onni ja Frida, ovat saaneet runsaasti sijaa näiltä sivuilta. Ja jos ei satu kiinnostamaan, voit toki aina koittaa onneasi linkkisivulla. Muista jättää myös tassunjälkesi omaan vieraskirjaani!
Huh huh, kyllä käy tämä kirjoittaminen raskaaksi kaksitassujärjestelmälläkin, niin "vauvakin" olen vielä (eihän kahdeksankuukautinen ole vielä iso, eihän?!). Siispä mami saa jatkossa hoitaa tämän puolen kokonaan yksin. Koita kuitenkin kestää sen tylsiä juttuja, ja jos et tosiaan muutakaan keksi, poikkea uudestaankin.

|
|
|  |
 |
|
Oldenbarnevelt
|
 |
in the Dutch swamps
Sep 2001 time: 06:16
|
|
quote: Originally posted by Provost Harrison
Näillä sivuilla voit tutustua enemmän tai vähemmän vakavamielisiin faktoihini, suureen sukuuni, edustamaani rotuun, lukuisiin kuviini tai tsekata yleistä koira-asiaa. Jopa karvaiset kämppikseni, Rumba, Enni, Ruusu, Onni ja Frida, ovat saaneet runsaasti sijaa näiltä sivuilta. Ja jos ei satu kiinnostamaan, voit toki aina koittaa onneasi linkkisivulla. Muista jättää myös tassunjälkesi omaan vieraskirjaani!
Huh huh, kyllä käy tämä kirjoittaminen raskaaksi kaksitassujärjestelmälläkin, niin "vauvakin" olen vielä (eihän kahdeksankuukautinen ole vielä iso, eihän?!). Siispä mami saa jatkossa hoitaa tämän puolen kokonaan yksin. Koita kuitenkin kestää sen tylsiä juttuja, ja jos et tosiaan muutakaan keksi, poikkea uudestaankin.
|
Näyttely kattaa myös eskimokulttuuria kuvaavia valokuvia, videoesityksiä ja tietoa inuitien uskomuksista, tavoista ja perinteistä. Kuvanteko on kuulunut eskimoiden elämään aikojen alusta. Inuitit todentavat kuvilla itseään. Siten ne kertovat kuvatarinaa kansan historiasta ja kulttuurista meidän aikaamme asti.
Alkujaan kuvia tehtiin käyttö- ja rituaaliesineisiin luonnonhenkien lepyttämiseksi ja metsästysonnen saamiseksi. Tänä päivänä pelkkä turskanpyynti ei enää elätä ja arktinen taide on muuttunut osaksi eskimoiden elinkeinoa. 
|
|
|  |
 |
|
Oldenbarnevelt
|
 |
in the Dutch swamps
Sep 2001 time: 06:16
|
|
quote: Originally posted by kassiopeia
People, how do you search for these Finnpages? You type in some random Finnish gibberish? Just interested... |
Vasta lestadiolainen herätys muutti Pakkalan isän raittiiksi ja tunnolliseksi perheenpääksi. Hän pääsi tukkiyhtiön työnjohtajaksi ja esiintyi jopa saarnaajana laitakaupungin seuroissa. Teuvo pääsi Oulun ala-alkeiskouluun. Tähän aikaan perhe asui vuokralla Vinstenin talossa Heinätorin laidassa.
Joking apart, it's really very easy. Enter something like "Tampere" or "Oulu" in Google, pick a promising-looking Finnish page, look for a good piece of text, or click a link, etc. Or just take a word from a Finnish post here and enter it in Google, etc.
BTW, a long time ago I had a Finnish pen pal called Liisa Haukkanen, whose postal address was "Sahalahti, Pakkala, Finland".
BTW 2: I still owe you a reply about Alfred J. Kwak. It's been a long time, but be patient, you'll get your answer in the end.
|
|
|  |
 |
|
Provost Harrison
|
 |
The farce is strong with this one.
Feb 2000 time: 05:16
|
|
Urho Kekkonen kasvoi tulevien tehtäviensä mittaiseksi valtiomieheksi ankarana, vaikeana aikana. Vuonna 1936 vastavalmistunut tohtori nousi näyttävästi valtakunnan politiikkaan, kansanedustajaksi ja valtioneuvoston jäseneksi, mutta joutui sitten syrjään, jopa vainotuksi, ja luokiteltiin jo poliittisesti kuolleeksi. Syksyllä 1944, kun katkeran sodan jälkeen oli otettava vastuu, Kekkonen kohosi takaisin hallitukseen ja J. K. Paasikiven työtoveruuteen itsenäisen Suomen historian ehkä raskaimpana aikana. Näistä vuosista tämä teos kertoo runsaasti uutta tietoa, kumoaa myyttejä, muuttaa ja täsmentää kuvaa sekä Kekkosesta että Suomen historian ratkaisevista vaiheista. Teos perustuu runsaaseen koti- ja ulkomaiseen lähdeaineistoon, muun muassa Kekkosen ja Paasikiven yksityisarkistoihin, joiden aineistoon tutustutaan nyt käsiteltävän ajanjakson kohdalta ensi kerran.
Mitkä olivat IKL:n lakkautusyrityksen todelliset syyt? Miksi Kekkonen kamppaili talvisodan rauhaa vastaan, miksi hän odotti jatkosotaa? Mihin päädyttiin ankaran pohdinnan jälkeen Rovaniemellä marraskuussa 1942? Miksi Ryti ja Mannerheim vieroksuivat Kekkosta? Mikä on totuus Paasikiven ja Kekkosen suhteista? Mitä kiistelty nimimerkki Pekka Peitsi todella kirjoitti ja miksi hänet vaiennettiin? Miksi Kekkonen määrättiin Valpon valvontaan ja matkustuskieltoon? Miten Kekkonen loi suhteet neuvostoliittolaisiin? Miksi äärivasemmiston arvostelijana tunnettu Kekkonen ryhtyi yhteistyöhön kommunistien kanssa? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin etsitään vastausta tässä teoksessa, jossa laajan arkiston pohjalta kuuluu autenttisena myös kohteen itsensä, tämän kainuulaisen myrrysmiehen, tietäjän ja hänen läheistensä ääni.
And that is that gentlemen!
|
|
|  |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 05:16. Apolyton Time is 00:16. |
top of page
|
| archivepost |
|
Forum Rules: